19619812_1742749036024192_244806539_o

Direct JUNIOR – PROGRAM JĘZYKA ANGIELSKIEGO DLA DZIECI

Autorski program „Direct Junior” to nowy, oparty o nasze wieloletnie doświadczenia, starannie przygotowany kurs języka angielskiego, skierowany do dzieci już od 4 roku życia. W programie tym dzieci nie siedzą w ławkach, nie uczą się z  książek i nie zapisują nowych słówek w zeszycie. Zamiast tego, w kolorowej i przytulnej sali zabaw, oglądają atrakcyjne karty, plansze i słowniki obrazkowe, układają angielskie słówka z puzzli i domina, odgadują językowe łamigłówki, utrwalają poznane słownictwo w piosenkach i zabawach ruchowych, a nawet porównują angielskie słówka z językami romańskimi.

Dzięki „kontrolowanej” zabawie twórczej, dzieci uczą się, nie zdając sobie nawet z tego sprawy. Bogata i zróżnicowana gama autorskich materiałów dydaktycznych jest wykorzystywana na każdych zajęciach. Ponadto, aby bardziej zaangażować i zainteresować dzieci, na program Direct Junior składa się kilka komponentów, takich jak:  Warsztaty, Animacje Językowe, Musical English, Storytelling, czy Elementy języków romańskich. 

19619387_1742231249409304_1411627195_oKurs dla dzieci Direct Junior przeprowadzany jest w maksymalnie 10 osobowych grupach. Najmłodsi uczestnicy to 4 i 5-latki, grupa średnia to 6 i 7-latki, a trzecia grupa to dzieci w wieku 8-9 lat. Za jęcia odbywają się dwa razy w tygodniu i trwają 50 minut, a cały program Direct Junior zamyka się w rocznym cyklu. (od września do końca czerwca). Na początku programu, rodzice otrzymują od nas kalendarz zajęć, na którym wyznaczyliśmy, kiedy odbywają się poszczególne komponenty programu.

KOMPONENTY PROGRAMU DIRECT Junior:

WARSZTATY 

JAK WYGLĄDAJĄ WARSZTATY?

Warsztaty językowe to, obok animacji, główny komponent programu DIRECT Junior. Na każdych zajęciach warsztatowych wprowadzany jest nowy blok tematyczny. Zapoznajemy dzieci z nową porcją słówek za pomocą takich materiałów pomocniczych jak karty obrazkowe, maty, plansze czy rekwizyty, a następnie wykonujemy wspólnie wiele ćwiczeń na specjalnych, tematycznych kartach ćwiczeń. Po zajęciach dzieci dostają również dodatkowe karty ćwiczeń do uzupełnienia w domu.

ANIMACJE

CO  TO SĄ  ANIMACJE JĘZYKOWE?

Animacje to zabawy językowe przede wszystkim utrwalające wiedzę zdobytą na zajęciach w formie gier i zabaw artystyczno-ruchowych. Poza oczywistymi-merytorycznymi zaletami tej formy nauki, jest to świetny sposób na obudzenie u dzieci zainteresowania językiem, rozwój umiejętności spontanicznego używania języka, przełamywanie barier, interakcji i współpracy w grupie. Animacja językowa posługuje się często znanymi zabawami dla dzieci, które po drobnej modyfikacji służą nauce słów i prostych zdań w języku angielskim.

Zajęcia prowadzone są przez profesjonalną i doświadczoną animatorkę, biegle posługującą się językiem angielskim (Studia na University of Glasgow, Wielka Brytania).

STORYTELLING  

CO TO JEST STORYTELLING?

Dzieci uwielbiają bajki i historyjki, a swoich ulubionych bajek mogą słuchać w nieskończoność, nawet jeśli już praktycznie znają je na pamięć i właściwie mogą opowiadać je same. Dokładnie ten efekt chcemy uzyskać poprzez STORYTELLING.

Na każdych zajęciach STORYTELLING zapoznajemy dzieci z krótką bajką po angielsku, którą wyświetlamy na projektorze. Następnie, za pomocą specjalnej planszy z opowiadaniem (tzw. Story Board) staramy się wspólnie opowiedzieć tę samą bajkę, akcentując kilkanaście kluczowych słówek, które się w niej pojawiły. Te słówka, w postaci obrazków, są niejako „wyrwane” z bajki i powtarzane kilkakrotnie przez dzieci podczas jej wspólnego odtwarzania. Na kolejnym spotkaniu STORYTELLING dzieci oglądają ponownie tą samą bajkę, ale przy opowiadaniu jej, tym razem akcentujemy już nie tylko poznane wcześniej słowa, ale dokładamy następną porcję nowego słownictwa. Podczas roku programu Direct Junior, tylko dzięki metodzie STORYRELLING dzieci mogą opanować  nawet do kilkuset nowych słówek!

19578997_1742231262742636_1734912339_oJĘZYK ROMAŃSKI

CZYLI ZAJĘCIA Z ELEMENTAMI WŁOSKIEGO I FRANCUSKIEGO

Dlaczego właściwie dokładamy dzieciom następny — zupełnie nieznany dla nich język, kiedy właśnie próbują nauczyć się jednego języka obcego? To podstępny zabieg, dzięki któremu uświadamiamy dzieciom, że jeśli znają już słownictwo z danego zakresu po angielsku, to są w stanie, dzięki temu, zrozumieć nawet włoski czy francuski. Te zajęcia mają na celu głównie ugruntowanie poznanego zasobu słownictwa z angielskiego, ale poprzez zabawy słowne, łamigłówki, zgadywanki z innym językiem. W tej sytuacji podstępnie zmuszamy naszych małych uczniów do naprawdę wytężonej pracy umysłowej, a w zestawieniu z tym nieznanym im zupełnie nowym językiem, dzieci zaczynają odczuwać język  angielski jako ten, który znają już dobrze i czują się z nim całkiem komfortowo i pewnie. Właśnie ten efekt chcemy uzyskać poprzez zajęcia z elementami języków romańskich. Znajomość kilkunastu słów po włosku czy francusku, czym każdemu dziecku miło będzie się pochwalić, jest na pewno sympatycznym dodatkiem do programu, a może nawet językową inspiracją, która zaowocuje na przyszłość…

19619691_1742231222742640_1682133819_o

MUSICAL ENGLISH  

CO TO JEST MUSICAL ENGLISH?

Zajęcia muzyczno — ruchowe MUSICAL ENGLISH wykorzystują ogromne pokłady dziecięcej energii do szybkiej i efektywnej nauki angielskich słówek i zwrotów za pomocą śpiewu, tańca i pokazywania — czyli świetnej zabawy.

Realizowany podczas zajęć MUSICAL ENGLISH program nawiązuje ściśle do bloków tematycznych z zajęć, stanowiąc tym samym „powtórkę” poznanego już zakresu słownictwa. Bardzo pomocnym narzędziem są tutaj płyty Musical English, których dziecko może słuchać także w domu.

19578612_1742231286075967_1200283805_o